torsdag 1 december 2011

Ishockey

Då är man hemma, efter att ha dömt en U16-match i Sura.
Matchen börjar bra och första perioden flyter på och är extremt spännande, med bara 1st 2minuter på vardera lagen. Andra perioden hettar till och ett bråk uppstår nere i ena hörnet på planen, 1 ifrån vardera lagen börjar slåss samtidigt som en till ifrån ena laget hoppar in och börjar slå, dom som startade får vardera 2+2 och han som hoppar in får 2 minuter, då får jag klagomål ifrån laget som åker på den extra tvåan och menar på att motståndarlaget skall ha en extra, jag ser ingen anledning till detta eftersom det bara är 3 st som verkligen är involverade.
2:a perioden slutar 0 - 2 till bortalaget och det står 3-3 i matchen, fortfarande väldigt jämn match.

3:e perioden sätter igång och efter 10 minuter så blåser jag för tidigt och är tvungen att döma bort ett mål för lag A. 5 minuter senare så kommer lag B och slår en hög klubba till en medspelare så att han kan slå in pucken, jag tycker det är klockrent och blåser bort målet för hög klubba.

I matchen står det nu 4 - 5 och lag A får ett anfallsläge ungefär 19.30 in i sista perioden, det blir grötigt framför mål och pucken trycks in utav en B-spelare därav dömer jag mål, laget som fick målet emot sig hettar till eftersom det står 19.47 på klockan, jag backar då undan, tar ner mina linesmen och pratar med dom om situationen, vad dom ser och hur dom skulle göra, efter ungefär 3 minuter utav prat bestämmer vi oss för att godkänna målet eftersom det är en B-spelare som trycker in en motståndare med pucken i mål.
Resterande 15 sekunder blir väldigt härjiga och matchen slutar tyvvär med en väldigt uppretad stämning, båda lagen och jag är väldigt uppretade, samt jag.

5-5 i en match som jag tycker varit bra under 1,5 period som sedan glider lite åt fel håll i slutet! Enligt mig, en godkänd insats ifrån både mig och mina LM!

1 kommentarer:

Staffan sa...

Kanske skulle den som kom in efter i slagsmålet haft en 2+2.

Skicka en kommentar