tisdag 31 augusti 2010

Politik!


Politik, politik, politik... Snart är det val och det är första gången man får rösta, just nu lutar det åt Folkpartiet men är inte riktigt helt säker än, ska nog ner till valstugorna och prata lite med dom andra partierna också, ställa lite frågor osv.
Vi håller på med en uppgift i Samhällskunskap A som handlar om just valet och vi fick just Folkpartiet. Nu ska jag ju inte hetsvälja och ta det första partiet jag pratat med, men FP har väldigt många frågor som jag håller med om.
Här är några frågor jag tycker är bra:
  • De vill sätta betyg redan i sjätte klass
  • De vill att det ska vara krav på att kunna en del svenska för att få svenskt medborgarskap
  • Dom är för kärnkraft och vill öka kärnkraften i Sverige för att värna miljön
Det är ett par frågor som jag tycker är bra, men ska lyssna på vad dom andra fick ut av sitt parti och sedan sätta mig och fundera på vad fan jag ska rösta på, blir nog en tripp ned till valstugorna för att kolla lite mer med alla partier.


Här kommer en söt låt också, såhär efter skolan!

NÄÄÄK featuring Sexfemman - Vithaj

0 kommentarer:

Skicka en kommentar