söndag 5 september 2010

Valet 2010

Jag har ju sagt att jag ska blogga lite om valet också, jag har som sagt inte bestämt mig om vad jag ska rösta på ännu, kollade idag på en förröstning på Facebook (okej kanske inte de bästa stället, men det ger ju en liten översikt på hur folk kommer rösta, eller i alla fall det dom kryssat i där)
Här har ni dom resultaten:

(klicka på bilden för att få den större)

(klicka på bilden för att få den större)

Som ni ser så leder moderaterna med ganska så stor marginal och därefter kommer Sossarna. Det som jag tycker ser värst ut är ju att SD (Sverigedemokraterna) ligger på 3:e plats.
Som ni ser på bilden under så är det mest personer mellan 18 och 30 som röstat på SD och jag tror att vissa bara röstar på dom för att dom hört en ynka fråga, jag tror inte riktigt att dom läst igenom deras politik så mycket som man skulle behöva för att förstå vad dom står för.

Nej jag röstade på FP (Folkpartiet) på Facebook och dom ligger ju inte så högt upp på listan, ska väll jobba lite på Samhällsuppgiften i skolan och sammanställa våran intervju ect.

Har inte mycket mer att säga just idag, har varit på ishockey och kollat VIK - Mora som jag skrev i tidigare inlägg och där vann Mora med 3-2 efter straffar.

Här får ni en liten låt såhär på kvällskvisten!

CROSSFADE - COLORS

2 kommentarer:

lowlow sa...

jag är sjukt arg för jag inte är 18 än. om jag hade varit det hade jag nog röstat på folkpartisterna eller moderaterna.

lowlow sa...

haha ja,
nejmen jag känner bara att om alliansen vinner så löser allt sig.

Skicka en kommentar