måndag 20 september 2010

Val Val Val Val, snälla få tyst på det, snälla kan inte alla släppa politiken ett tag, politiken skapar grupperingar, speciellt om det är folk som står en nära som röstar olika, jag säger såhär: Det spelar ingen roll om du är V, S, MP, M, KD, FP, C, SD eller något annat, jag dömer inte en person efter dens politiska åsikt och jag tänker inte sluta vara kompis med dom bara för att dom tycker eller röstar olika än mig! Sådetså.

Iaf så är jag lite nöjd med kommunvalet (Surahammars Kommunfullmäktige) eftersom FP fick en mandatplats till i Kommunfullmäktige

Det här är alltså Surahammars Kommunfullmäktigeval efter att alla röster är räknade
(SVP står för Svenskarnas Parti)

Annars då, ett SD med 20 mandat i riksdagen och vågmästare, nej nej nej, att det ska bli såhär, varför? Det känns som att vi har 4 svåra och mörka år framför oss, jag vet inte, men har en läskig känsla i magen men jag hoppas det här löser sig, önskar det fanns ett parti som hette ''Det löser sig -partiet, deras enda argument ska vara ''Det löser sig''. Nej nu ska jag inte spåra ur, men fan, om det här trappas upp för mycket så kan det sluta riktigt illa! Nej fan, om jag får chansen så drar jag härifrån.

Nej nu orkar jag inte politik mer, musik och cider får det vara! Musiken är ju ändå det underbaraste som finns, ni får en fin trudelutt som kanske får er att glömma politiken ett tag i allafall, nu ska jag duscha och sova, Skola imorgon! Godnatt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar