torsdag 9 september 2010

Valkött

Idag hörde jag nog ett nytt uttryck, ''Valkött'', det vill säga att folk ''köttar'' om valet hela tiden, tyckte det var ganska roligt, men det är jag det.

Ja, hur blir det nu då, 1 vecka kvar snart, jag tror det blir FP (Folkpartiet) för min del. Har läst runt lite på internet och det förvånar mig att nästan alla ''Fjortisbloggare'' uppmanar folk att rösta på SD, har dom ens någon koll på deras politik? Jag har inte 100% koll på SD's politik heller men jag tror jag har lite mer koll än vad de har, såg till exempel en intervju med Paow (som tydligen uppmanat sina läsare att rösta på SD) och det som fick mig att skratta mest var att hon inte visste vad Främlingsfientlig betyder, alltså vad händer med dagens ungdom, jag är glad att hon inte får rösta eftersom hon även trodde att Moderaterna var ett vänsterparti...
Här har ni den intervjun:


Ja, vad ska man säga, pinsamt, jag blir seriöst arg på folk som säger att dom ska rösta på något när dom inte ens läst igenom vad dom står för, bara hört vad dom står för, lyssnat på vad andra sagt, nej jag tänker banne mig inte lyssna på någon när jag ska rösta, jag röstar på det jag vill.

Hittade även en opinionsröstning på internet och såhär såg den ut

(Klicka för att förstora)

Som ni ser ligger SD då nere på 3,60% och det krävs 4% för att komma in i riksdagen (om jag inte minns fel). Man får ju hoppas att de här siffrorna håller sig, kanske lite ändring på de andra partierna. Nu har jag inget mer vettigt att skriva, blev säkert jättedåligt, men jaja, det får bli som det blir, lite info i alla fall, nu tänkte jag lyssna på lite musik och kanske sova snart eftersom jag börjar 08.20 och måste ta Bussen 07.15, godnatt!

Som slut får ni alla partiers valreklamer

Socialdemokraterna


Vänsterpartiet


Miljöpartiet


Moderaterna


Folkpartiet


Centerpartiet


Kristdemokraterna


Sverigedemokraterna
>

Tycker förövrigt inte om Sverigedemokraterna, om ni inte förstått det!

1 kommentarer:

lowlow sa...

haha ah var bara tvungen :33

Skicka en kommentar