söndag 9 augusti 2009

Sala (Drömd 9/8-09):

Jag var hemma hos Juhani, hans hus var jättestort, vi smög in i något hemligt rum, sedan så fick vi för oss att vi skulle dra till Juhanis rum. Helt plötsligt så somnade Sofia (Elo) på Juhanis säng och Jesper somnade bredvid henne. Då dyker Marika upp bakom en bokhylla, vi pratar lite, jag går fram till Marika och ruffsar hennes hår. Konstigt nog verkar alla i drömmen ha badkläder på sig. Helt plötsligt så hoppar även Mathias (Svanbäck) upp bakom bokhyllan, Juhani blir tokig och frågar -Vafan gör du här? Inget svar.

Jag drar hemifrån Juhani, som tydligen bor i Sala. Jag hittar ett fordon utanför hans hus som ser ut som en snöskoter fast med hjul, den svängde väldigt dåligt dock. Jag åker efter någon konstig väg mitt i Sala och åker förbi två fordon som ser exakt ut som datorer, fast med hjul och större, så att man kan sitta i dom.

Jag kommer till någon skola och där är Anton och Viktor (Bäckström), jag är helt tokig eftersom jag vill veta vad Juhani heter på Facebook (ganska dumt egentligen) och frågar en kille om han vet vem killen som screamar i det där bandet heter. Han svarar ja och går där ifrån. Jag, Viktor och Anton går in i något slags trähus, ser ut som ett gammalt sågverk, Viktor som har shorts på sig tar upp jord och smutsar ner sina shorts (jag har ingen aning varför), Anton ställer sig en trappa upp och blåser damm, som ser exakt ut som cigarettrök.

Det hoppar i drömmen och helt plötsligt så är jag hemma vid datorn, jag kollar på en massa videoklipp på Sonic Syndicate när dom spelar live. I ett videoklipp så är det en som står längst fram vid scenen och ropar till Rickard -Please please, look at me, I love you! (med fransk brytning) Rickard tar tag i kameran och säger -Okey i understand you. Jag sitter med headset på vid datorn och skriker som en tjej (ni vet som typ EMD's fans skriker när dom ser EMD live) jag tar av mig headsetet och kollar emot min dörr, men ingen öppnar.
Jag står utanför källmoragården vid en grön busshållsplats där det tydligen går bussar ifrån Sura till Göteborg. Kettus mamma sitter där och skrattar, jag pratar med Sara i telefonen men får lov att lägga på för att någon tar fram en vinkelslip och börjar slipa brädor vid busshållsplatsen.

3 kommentarer:

Sofia sa...

HAHAH, omg jag var med:o

Emma sa...

hahahah , fan vilken random dröm! xD

Mattias Hesselbäck sa...

Haha (A)

Skicka en kommentar