lördag 3 oktober 2009

I see smoke from the eden fire

Igår blev en lång dag som började med skola som var ganska kul faktiskt. Vi hade Artist och Producent och gjorde i princip klart våran låt som vi spelat in. Efter A&P så var det Multimedia och vi började skissa på ett namn till skoltidningen.

Sen efter skolan drog jag med Juhani hem, vi chillade typ bara, spelade lite Fifa 10 innan repet. Sen var det rep, vilket inte gick så bra, för min del i alla fall. Eftersom det varit kommunikationsproblem emellan alla i bandet så hade inte vissa tränat på den låt som vi skulle köra idag, så det blev inget sjungande för mig idag heller. Men nu har vi i alla fall bestämt en låt som vi ska köra, det blir en låt som betytt mycket i mitt liv och faktiskt kanske till och med gjort mig till den jag är idag, låten jag pratar om är Sonic Syndicate - Denied. Det var den första metallåtensom jag verkligen gillade, det var den låten som fick mig att börja lyssna på metal osv och därefter ändra stil lite grann. Ser verkligen fram emot att köra den eftersom det är ganska balanserat med clean sång och growl.

Efter repet så drog jag och Juhani till pizzerian på Skiljebo och jag tog mig en stor oxfilépizza! Skitgott! Vi fick därefter tag i Coffar som var på någon fest med Emma och Tova. Vi drog till Gidde där festen var och chillade, det var schysst folk där. Dom lyssnade på en massa konstig musik som man kände sig hög av typ, ett exempel är den här låten (Klicka här för länk) som dom körde på repeat typ 200ggr kändes det som.
Ska inte bli långvarig och som avslutning så får ni lyssna på låten, nu ska jag snart ner till ishallen och döma ishockey. Ha det bäst på er allihopa

SONIC SYNDICATE - DENIED

0 kommentarer:

Skicka en kommentar